Retourbeleid

Ontvangst van goederen -Terugname van goederen

 

Erkenning van goederen
De Koper is verplicht de goederen te controleren op het ogenblik dat hij ze in ontvangst neemt. De Koper is verplicht te controleren of de goederen overeenstemmen met de bestelling en om te inspecteren of er geen gebreken zijn aan de goederen en/of de verpakking, of op het vlak van de geleverde hoeveelheden. In de veronderstelling dat er enig gebrek zou worden vastgesteld op kwantitatief of kwalitatief vlak, zal de Koper de Verkoper hierover onmiddellijk en ten laatste binnen een termijn van 3 werkdagen na ontvangst van de goederen moeten informeren via een schrijven per aangetekende post. Bij ontstentenis zal de Koper onomstreden geacht zijn de goederen in overeenstemming met zijn bestelling te hebben ontvangen en ze te hebben aanvaard. Elke latere klacht over zichtbare gebreken zal onontvankelijk worden geacht, wat uitdrukkelijk wordt aanvaard door de Koper.

De wederverkoop van goederen houdt van rechtswege erkenning in.

In het geval van door de verkoper erkende gebrekkige goederen, zal die laatste uitsluitend verplicht zijn tot vervanging of herstelling van deze goederen, met uitsluiting van enige andere vorm van vergoeding. Elk verborgen gebrek moet binnen 2 werkdagen na vaststelling ervan worden aangegeven, het bewijs van naleving van deze termijn is voor rekening van de Koper. Meer dan zes maanden na ontvangst van de goederen zal er geen enkele klacht voor verborgen gebreken worden aanvaard. Naast de voorwaarde van termijn is elke klacht pas ontvankelijk indien: - de goederen zich in een strikt identieke staat bevinden aan degene waarin ze zich bevonden op het ogenblik van de levering en dat ze nog niet werden gebruikt of geopend; - de Koper zelf geen behandelingen, herstellingen, wijzigingen of bewerkingen heeft gedaan aan de geleverde goederen; - de Koper al zijn betaalverplichtingen heeft nageleefd.


Terugname van goederen
Geleverde goederen worden niet teruggenomen. Indien de Verkoper echter aanvaardt om bepaalde goederen terug te nemen, dan zal deze terugname gebeuren voor maximum 60% van het gefactureerde bedrag excl. BTW en zonder transportkosten (het verschil vormt een forfaitaire schadevergoeding voor behandelings- en waardeverminderingskosten van de goederen). Een terugname van goederen zal in geen geval worden aanvaard voor temperatuurgevoelige producten en evenmin voor goederen waarvan de vervaldatum (THT) minder dan zes maanden bedraagt.